Büyük Balkan Turu'na Katılsak mı Acaba?

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com
By -

Bugün eşime ve bana ayrı ayrı tanıdıklarımızdan Hisar Turizm'in kültür turlarından biri olan Büyük Balkan Turu ile ilgili tanıtım mesajı gelmiş. Eşim kendisine geleni bana gönderince ben de hemen "Gidelim mi? Bana da geldi." dedim ama fiyatı TL'ye çevirince sevincimiz kursağımızda kaldı. :(

7 gece 8 gün sürecek olan bu Büyük Balkan Turu, toplamda 5 ülke 21 şehri kapsıyor. Aslında çok kapsamlı bir tur. Yıllık iznim de var ama hadi çocukları götürmedik diyelim iki kişi 50.000,00₺'den fazla tutuyor ki o da benim bütçemi sarsar maalesef.

Yine de ben gidemiyorum deyip kıskançlık yapmadım ve bu güzel turdan sizleri haberdâr etmek için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Hisar Turizm'in kültür turları kapsamında birçok arkadaşım Kudüs'e vs. gitti ve çok memnun kaldılar. Hisar Turizm'i tanımayanlar için açıklama yapayım; kendileri Türkiye'nin THY ile en çok hacı ve umreci götüren firmasıdır. Düzenlediği kültür turları da çoğunlukla muhafazakar bir tur hizmeti sunar. Aşağıda paylaşacağım tanıtım dosyasında ziyaret edilecek yerleri görünce de bana hak vereceksiniz.

Açıkçası bu aralar bir yurtdışı hevesimiz var. Tatile Mısır'a gidelim diyoruz, o kesmiyor artık bu ülkede durulmaz deyip bayramda da konuşarak iyice gaza geldiğimiz kuzenim eski blogcu Beytullah Bey'in da teşvikiyle ABD'ye gitmek için Green Card'a başvuralım diyoruz. (Kendisi Green Card'la gitti 3 ay önce ve hayatından çok memnun. Eski blogcu dedim çünkü eskisi gibi aktif blog yazmıyor.) AVM'de dolaşırken karşımıza çıkan lise yurdu arkadaşım Arif Bey'i de görerek acaba Tayvan'a mı taşınsak diyoruz. Yıllar sonra AVM'de denk gelmemiz ilâhi bir işarettir diyoruz. Ailecek bu aralar sohbetlerimizde bir yurtdışı konusu var. Bu hayra alamet midir; değil midir bilemiyoruz.

Neyse biz konumuze dönelim. Büyük Balkan Turu'nun tanıtım dosyasında yer alan bilgiler de çok değerli. Gidemiyorsak bile burada yer verilen bilgileri okuyarak genel kültürümüzü artırabiliriz. Makedonca'da 4000'den fazla Türkçe kelimenin olduğunu öğrenmek benim için çok güzeldi mesela.

Takip ettiğim kadarıyla sürekli turlara katılan blogcu arkadaşlar var. Onlar da bu turu ve daha önce katıldıkları Balkan turlarını kıyaslayarak fiyat ve diğer imkanlar hakkında bilgi verip yorum yapabilirlerse çok seviniriz.

Hisar Turizm'in düzenlediği tüm yurtiçi ve yurtdışı turlar hakkında bilgi sahibi olmak için Hisar Turizm'in sosyal medya hesaplarını takip edebilirsiniz.

Bu yazımı beğendiniz mi? Eğer beğendiyseniz İngilizce olarak kaleme aldığım HodjaEffendi bloguna ve Forum'a da beklerim.
Tags:

Yorum Gönder

26Yorumlar

Yorumlarınızla yazıma katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Forum'a da beklerim...

1. Bu kadar yurt dışı konuşmaları kayıtsız kalmayacak inanıyorum 😃Esim diye demiyorum gezmis kadar bilgilendim 🥰

YanıtlaSil
  2. Bu aralar benim de dilimde hep bir yurtdışı var ama nasıl geçinilir, ne iş yapılır o muamma oluyor. Şöyle internetten düzenli bir kazanç oturtabilsem hemen kaçmak istiyorum. İnşallah bilgilendirici deneyimlerinizden istifade etmek de nasip olur :)

Yanıtlar
    1. "Sonunu düşünen kahraman olamaz" deyip atılmak gerekiyor sanırım. Bizim kuzen ABD'ye öyle gitti ve 3 ayda düzenini kurdu bile.

Sil
  3. Biz, 2017 yılında gittik Balkan turuna. Seyahat turlarıyla değil, treking-dağcılık-gezi kulübümüzün düzenlediği 9 günlük geziydi. Pakette uçak yoktu, otobüsle gidip geldik. Otobüs yorar insanı sanmıştım ama manzaraya bakmaktan hiç yorucu olmadı. Kültür gezisinin yanında, rafting ve trekking de yaptık. Tabii sizin gitmek istediğiniz turlar, sadece kültür turunu kapsıyor sanırım. Bir de Sırbistan yerine Hırvatistan ve Yunanistan da vardı bizim rotamızda. Doğa harikası Hırvatistan, görülmesi gereken ülkelerin başında geliyor bence.
    Size naçizane tavsiyem, başka tur firmaları da araştırmanız.
    Fiyatını da eklemeden geçmeyeyim. 1 kişi 420 Euro'ydu. Ekstra harcamalarla birlikte 2 kişi toplamda 1150 Euro civarıydı Balkan turumuz. Bunun 1 kişi 25 Euro'su Plitvice Gölleri giriş ücretiydi. Plitvice Gölleri fotoğraf ve yazılarımı görmüştünüz sanırım. :)
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Güzel geziler diliyorum size.

Yanıtlar
    1. 6 yıl içinde Euro bazında bu kadar artış olmamıştır zaten ama uçak ve otobüs farkı vs. de işin içine girince diğer tur firmaları da bu rakama yaklaşan bir fiyat sunacaktır diye düşünüyorum ancak yine de kontrolünü sağlayacağım.

Plitvice Gölleri ile ilgili yazılarınızı okudum evet. Benzer gezi yazılarınızı bekliyoruz.

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

2. Merhabalar...
      Rica ederim, ne demek...
      Yorumu yazarken bir an Belgrad aklımdan çıkmış. Tekrar hemen dönemedim size. Belgrad ve Zagreb'i aynı gün görmüştük. Sırbistan'ı çok gezmeden Hırvatistan'a geçmiştik.
      Haklısınız, 6 yıl içinde Euro bazında çok artmasa da Liramız'ın karşılaması epey zor. Zamanında iyi ki gitmişiz diyoruz.
      Bizim avantajımız otobüs yolculuğu olabilir. Uçak işin içine girince fiyatlar artıyor tabii.
      Umarım istediğiniz gibi memnun kalacağınız gezileriniz olur.

Sil
    3. İnşallah olur Nazlı Hanım. Durdukça, bekledikçe fiyatlar durmuyor ki onlar da artıyor. Hızlarına yetişemiyoruz maalesef. :(

4. Evet maalesef yurt dışı turları masraflı görünüyor

1. Artık ucuz bir şey kalmadı bizim gibi üçüncü dünya ülkeleri için. :(

Sil
  5. Ben de Balkan turuna çok gitmek istiyorum ama dediğiniz gibi şu sıralar fiyatlar çok uçtu, zor yani...
    Biz de ailecek 2 yıldır Green karta başvuruyoruz ama bize çıkmadı maalesef. Blogger arkadaşımız Beytullah Bey adına sevindim.
    Sizin de hakkınızda hayırlısı olsun Recep bey, inşallah ailenizle birlikte her şey gönlünüzce olur :)

Yanıtlar
    1. Green Card'a ne kadar da çok başvuran varmış etrafımda. Bu benim gündemime gelince öğrendim ben de. :)

Sil
  6. Biz de yurtdışı tatile gidelim diyoruz ama bu hayat pahalılığında çok zor, İzmir'den başka şehre bile gidemiyoruz, yurtdışı hayal.. Yurtdışı gezileri için maddi imkanınızın yerinde (en azından bunun için biraz birikmiş bir sermayeniz) olması lazım.. Kuzeniniz adına sevindim, inşallah size de piyango vurur diyelim artık..🙂 Biz de diğer piyangoyu bekliyoruz, bakalım ileride hayali trilyoner oluruz herhalde..😊

Yanıtlar
    1. Aynen abi gerçekten çok zor bu pahalılıkta.

Sizin nasıl bir piyango acaba merak ettim? :)

Sil
  7. Seneye bizde mısıra mı gitsek diyorduk denk geldi. 🤭 Green card a çok yükseliyorum bu ara. 🙈

Yanıtlar
    1. Herkesin düşüncesi aynı demek ki bu aralar. Hakkımızda hayırlısı :)

Sil
  8. Daha elverişli farklı turlara da bakın bence.. bizler jolly ile gitmiştik (tabii durumlar böyle değildi ama yine de taksitle) belki tek bir şehir gezisi içerebilir alternatifler yapılabilir.. fakat mutlaka oraları (anne-babamın memleketi) görmelisiniz.

Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün gitmek nasip olur bizlere de. Emekli olunca falan gidebilir miyiz ki acaba?

Sil
  9. Umarım bir gün gitmek nasip olur. :)

YanıtlaSil
  10. Kesinlikle görülmesi gereken topraklar fakat şu an gezmek büyük lüks oldu maalesef..

Yanıtlar
    1. Hem de ne büyük lüks. Başka şehre gitmeye bile korkar hâle geldik...

Sil
  11. I did some European countries but yes, Balkan is on my list. I would love to do this tour.

Yorum Gönder

#buttons=(Anlaşıldı, Tamam!) #days=(20)

Bu blogda çerezler kullanılmaktadır. Şimdi Kontrol Et!